لیفت ابرو هایپر طبیعی یکی از محبوب ترین خدمات زیبایی است. زیرا صورت تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی صورت و چشم دارد. اما متاسفانه ابروها هم مثل مو می ریزند. دلایل مختلفی برای ریزش چشم وجود دارد. کهولت سن، بیماری های مختلف، مصرف مواد مخدر و خستگی چشم از عوامل ریزش چشم است. برخی افراد نیز به دلایل ژنتیکی ابروهای کم پشت و نازک دارند و می خواهند با کاشت ابرو ابروهای خود را به طور طبیعی پرپشت و پرپشت تر کنند.

در کاشت ابرو طبیعی، موهای قسمت خاصی از سر مانند اطراف گوش به ابرو منتقل می شود. تکنیک و روش کاشت ابرو در واقع همان تکنیک کاشت مو است. به این ترتیب فولیکول های منتقل شده به ناحیه ابرو به صورت ابروهای طبیعی به رشد خود ادامه می دهند. بنابراین نتیجه کاشت ابرو دائمی است. و درست مانند ابروهای طبیعی نیاز به اصلاح دارند. از طرفی با کاشت ابروهای طبیعی می توان فرم ابروی دلخواه را از ابتدا طراحی و ایجاد کرد.

چه کسی به تعویض چشم نیاز دارد؟

عوامل متعددی باعث نازک شدن یا ریزش ابروها می شود. برخی از دلایل اصلی ریزش ابرو به شرح زیر است:

در برخی موارد، افراد آرایش ژنتیکی ابروهای نازک را به ارث می برند.

بیماری های مختلف مانند غده تیروئید؛

تاتو uye تاتو ابرو;

ابروهای سوزان

چیدن و کندن بیش از حد ابروها؛

اختلالات مادرزادی در رشد ابروها؛

بیماری های عمومی یا سیستمیک؛

آلوپسی آره آتا، آلوپسی کامل و آلوپسی جهانی.

صرف نظر از علت ریزش ابرو، کاشت ابرو یک درمان قطعی است. اما این را در نظر داشته باشید:

نکته: در مواردی که بیماری ناشی از از دست دادن بینایی باشد، ابتدا باید بیماری درمان شود و سپس از پیوند چشم جایگزین برای جبران فقدان استفاده شود. زیرا اگر علت ریزش چشم برطرف نشود، ممکن است پس از پیوند دوباره چشم بیفتد.

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که دارای یک یا چند مورد از شرایط زیر هستند، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند.

افرادی که تمام یا بخشی از ابروهای خود را به دلیل سوختگی از دست داده اند.

افرادی که بخشی از ابروهای خود را به دلیل جراحی و بخیه از دست داده اند یا با کاشت ابرو، جای زخم و بخیه را پنهان می کنند.

افراد با ابرو به دنیا می آیند یا ابروهایشان به درستی رشد نکرده است

خانم هایی که به دلیل ترشح زیاد چشم دارای ابروهای کم پشت هستند.

کسانی که از شکل و حالت ابروهای خود ناراضی هستند

افرادی که قبلاً برای اصلاح ابروهای خود تاتو یا هک می کردند و اکنون تصمیم می گیرند با افزودن ابروهای طبیعی، ابروهای خود را طبیعی جلوه دهند.

در برخی از افراد به دلیل بیماری های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی یا بیماری های پوستی، ابروها افتاده است. البته برای این افراد ابتدا بیماری درمان می شود و پس از درمان بیماری و رفع علت ریزش ابرو، کاشت صورت می گیرد.
 

کاشت ابرو برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

تحت شرایط خاصی کاشت ابرو طبیعی برای برخی افراد توصیه نمی شود. اگر افراد دارای شرایط زیر باشند، کاشت ابرو نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت:

افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا.

افرادی که مشکلات لخته شدن خون دارند.

افراد مبتلا به آلوپسی توتالیس (ریزش مو در سر) یا آلوپسی یونیورسالیس (ریزش مو در بدن).

افرادی که از تریکوتیلومانیا (سندرم ریزش مو) رنج می برند.

افرادی که سابقه عوارض جدی مربوط به جراحی زیبایی دارند.

مراحل کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابروهای طبیعی در 5 مرحله انجام می شود.

مرحله اول: ایجاد ابرو

طراحی ابرو گام مهمی در رشد است. قبل از هر گونه عمل کاشت ابرو، پزشک از بیمار می خواهد که نمودار مورد نظر خود را ترسیم کند. پزشک بر اساس تجربه و دانش و اندازه گیری های مختلف، طرحی را که بیمار ترسیم می کند، زیبا می کند. حفظ تقارن و زیبایی در طرح ترسیم شده نکته بسیار مهمی است.

طرح های آماده نیز موجود است. اما به طور کلی این طرح ها غیر طبیعی به نظر می رسند. و با هدف کاشت ابرو طبیعی فاصله دارند و در عین حال از ابروهای زیبا و طبیعی بهره می برند.

مرحله دوم: پیدا کردن بانک موی مناسب

برای کاشت ابرو، مو از پشت سر، پشت گوش و یا از قسمت پایین گردن گرفته می شود. موهای پشت سر معمولاً ضخیم و بلند بوده و از چند تافت تشکیل شده است. این مدل مو برای مردان یا زنانی که خواهان ابروهای پرپشت هستند بسیار مناسب است. موهای پشت گوش و گردن معمولاً ظریف‌تر و کوتاه‌تر هستند و از فولیکول‌هایی تشکیل شده‌اند که شامل یک رشته مو هستند. از آنجایی که موهای ابرو اغلب ظریف و به شکل یک فولیکول هستند، موهای پشت گوش و زیر گردن متقارن تر با ابروها هستند.

مرحله سوم: استخراج از پیوندها

موهای انتخاب شده در مرحله قبل ابتدا تزریق می شود و با روش های مختلف مانند روش FIT پوست بدون خونریزی و درد از بانک مو خارج می شود. در نتیجه این فرآیند زخم کوچکی ایجاد می شود که به سرعت بهبود می یابد و بیمار دردی را احساس نمی کند.

مرحله (4) - تهیه سموم دفع آفات.

آماده سازی فولیکول های برداشت شده یک مرحله بسیار مهم است و نیاز به تجربه دارد. بنابراین، یک یا چند نفر از اعضای تیم درمان، فولیکول ها را زیر میکروسکوپ آماده می کنند. از آنجایی که مژه ها و موهای سر به صورت تک رشته در دسته های متعدد هستند، موهای برداشت شده قبل از پیوند به رشته های جداگانه جدا می شوند.

مرحله پنجم: پیوند

در این مرحله ابروها برای جلوگیری از عفونت ضد عفونی می شوند. علاوه بر این از بی حسی موضعی استفاده می شود تا بیمار احساس درد نکند. برای قرار دادن فولیکول های برداشت شده، شیارهایی در ساختار ابرو با استفاده از تیغه های بسیار ظریف به قطر تقریبی 0.5 تا 0.7 میلی متر ایجاد می شود و فولیکول های برداشت شده در این شیارها قرار می گیرند.
 

مراجعه به منبع:   https://payju.ir/content/کاشت-ابرو-در-شیراز