در چنین حالتی کاربر قبل از اینکه وارد صفحه مورد نظر خود شود. با اینکه جزو قدیمی ترین سایت ها کوتاه کننده لینک به شمار می رود اما به شما اطلاعاتی در مورد لینک ها و تعداد کلیک ها صورت گرفته روی آنها نخواهد داد چرا که چنین امکانی را برای کاربران قرار نداده است. خب شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اصلا چرا باید لینک را کوتاه کنیم و کاربرد این کوتاه کننده ها دقیقا کجاست؟ البته کاربرانی که از نسخه رایگان این وبسایت استفاده میکنند دسترسی به امکانات زیادی ندارند و برای استفاده از تمام امکانات این سرویس باید نسخه پریمیوم آن را فعال کنند. شما میتوانید با بررسی امکانات و ویژگی این سایتها بهترین سرویس در جهت رفع نیاز خود را انتخاب کنید. در این سایت برای مشاهده آمار کلیکها کافی است در انتهای آدرس لینک کوتاه شده عبارت /info را اضافه کنید تا آمار لحظه به لحظه لینک برایتان نمایش داده شود.
 
بعضی از سرویسهای کوتاه کننده لینک به ازای هر کلیک بر روی لینکی که در سایت آنها کوتاه شده است، به سازنده آن لینک کوتاه، مبلغی را پرداخت میکنند. در اختیارتان قرار می دهد.اشتراک پریمیوم این وب سایت از ۱۲ دلار در هر ماه شروع می شود و شامل ۱۰،۰۰۰ پیوند ، ۷۵۰۰ کلیک برای هر لینک ، دامنه های سفارشی نامحدود و همچنین سه کاربر برای یک حساب کاربری می شود. بنابراین به جای تغییر آدرس اینترنتی کوتاه در بیوگرافی اینستاگرام می توانید آخرین مطالب خود را به این ابزار اضافه کنید و لینک را به صورت as-is قرار دهید. امکانات زیاد این وبسایت باعث تفاوت زایا با دیگر سایت های کوتاه کننده لینک شده است. مشاهده آمارهای بازدید از هر لینک و دیگر امکانات این سایت کاملا رایگان بوده و لینکهای ایجاد شده هیچگونه تاریخ انقضایی ندارند. زمانی که شخصی روی این لینکها کلیک کند، ابتدا وارد صفحهای میشود که تبلیغی در آن قرار دارد. برخی از سرویسهای کوتاه کننده لینک این امکان را در اختیار شما قرار میدهند که لینک را ویرایش کنید. 
 
این قابلیت به شما کمک میکند برای لینکهای کوتاه شده خود یک qr کد تولید کنید و از این کد در ویدیو های خودتان استفاده نمایید. با استفاده از این سرویس شما میتوانید لینک های خود را در تمامی شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر، واتساپ و … البته این سرویس نیاز به یک برنامه افزودنی کروم دارد تا در یک برنامه وب در هر مرورگری کار کندو قابل دسترسی باشد. دلیل اصلی استفاده از کوتاه کننده های لینک در این سایتها محدودیت در کاراکتر میباشد. سایت های کوتاه کننده لینک بسیار زیادی وجود دارند که با یک سرچ ساده می توانید تعداد بسیار زیادی از آنها را پیدا کنید. زمانی که شما آدرس یک صفحه وبسایت فارسی را اشتراک گذاری میکنید با خطوطی حاوی اعداد و کاراکترهای نامفهوم مواجه میشوید که استفاد از آنها از زیبایی متن شما میکاهد. کوتاه کننده های لینک یا free url shortener سرویس هایی هستند که url ها یا لینکهایی که طول آنها بلند است و از تعداد کاراکترهای زیادی تشکیل شده را به لینکهای ترجمه شده و کوتاه تبدیل می کنند. کوتاه کننده لینک برای اولین در سال 2009 وارد دنیای اینترنت شد و در آن زمان به این تکنیک خیلی توجه نشد.
 
کوتاه کننده لینک یک تکنیک جدید است که از آن در شبکه جهانی اینترنت استفاده میشود. در این مقاله تلاش کردیم کاربردیترین و بهترین سایتهای کوتاه کننده لینک ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم. دلیل اینکه لینکهای فارسی به این شکل در نوشتهها ظاهر میشوند این است که لینکها در حالت استاندارد در تمام دنیا از کلمات انگلیسی پشتیبانی میکنند. اما این سرویس یک ویژگی خیلی به درد بخور و منحصر به فرد را نیز برای شما ارائه میکند. همچنین این سایت برای تحلیل کمپینهای تبلیغاتی بسیار مناسب است. شما با معرفی این سایت و عضویت دوستانتان هم میتوانید درآمد کسب کنید. در ادامه معرفی سایت های کوتاه کننده لینک نوبت به سایت های برتر ایرانی در این زمینه رسید. از قدیمیترین سرویسهای ایرانی کوتاه کننده لینک میتوان به سایت یون اشاره کرد. از ابزارهای ایرانی استفاده کنیم یا سرویسهای خارجی؟ علاوه بر این کوتاه کردن لینک مزیتهای بسیاری دارد، که میتواند هرکسی را برای استفاده از لینکهای کوتاه وسوسه کند. کوتاه کننده لینک هفت، از دیگر سایتهای ایرانی است با کوتاه کردن لینک در آن میتوانید درآمد کسب کنید. این سایت ایرانی نیز جزء برترین سایتهای کوتاه کننده لینک و دارای رتبه یک گوگل، محسوب میشود.