x تبلیغات
سیگنال وب

قیمت های مواد شیمیایی برای مصرف کننده و کسانی که در آزمایشگاه ها مشغول به کار هستند

 

با افزایش نرخ رشد بدهیها شرکنهای پتروشیمی ، شاخص قیمت سهام کاهش یافته است؛ با افزایش سطح بدهیها امکان روبرو شدن بنگاه با شرایط بحران مالی افزایش و این امر موجب افزایش سطح انتطارات منفی سهامداران شده است. فرضیه پاسخ دهنده به این سوال آن است که: سرمایهگذاری آمریکا بر انرژی شیل گس منجر به کاهش نسبی درآمدهای کشورهای خلیج فارس وبه خطر افتادن امنیت اقتصادی این کشورها خواهد شد. این روش، حجم نهایی پسماند و آب باقیمانده در کف مخازن را کاهش و درآمد حاصل از فروش محصولات نفتی را نیز افزایش میدهد. آلودگی نفت تقریبا یک پیامد اجتناب ناپذیر از افزایش سریع جمعیت است که بر پایه تکنولوژی نفت قرار دارد، استفاده از منابع نفتی بدون وقفه در مقیاس بزرگ به طور عمده یا تصادفی در حال افزایش است و یکی از بزرگترین دلایل آلودگی می­باشد .در کشور ما ایــران به لحاظ وجود منــاطق نفتی استخــراج، بهره­برداری و پالایش نفت رشد چشمگیری داشته است و سبب ایجاد صنایع آلاینده شیمیایی نظیر صنایع پتروشیمی، نفت وگاز و پالایشگاه در کنار منابع حساس زیستی وجوامع انسانی گشته است (2). پالایشگاه نفت جزء صنایع نفت و پتروشیمی محسوب می­شود. پنج فقره دیگر قرارداد نفتی که لایحه قانونی آنها در تاریخ 24/11/1343 به صورت همزمان به تصویب مجلس رسید به شرح ذیل میباشد. 

همیشه قیمت های مواد شیمیایی برای مصرف کننده و کسانی که در آزمایشگاه ها مشغول به کار هستند یک چالش بوده است، مواد شیمیایی عمدتا به صورت فله ای به عنوان مثال 1 تن متریک، به فروش می رسد. شش دهم درصد از جمعیت ۲۶ میلیونی زنان ۱۵ تا ۶۴ سال کشور که تعداد آنها ۱۵۶ هزار نفر است، مصرفکنندة مواد مخدر هستند. 1- ایراد اساسی روش تاکسونومی عددی ، افزون بر حساسیت بسیار نتیجه نهایی نسبت به تعداد نماگرها به ویژه نماگرهای آماری هم جهت، این است که اگر داده ها نسبت به هم ، همبستگی داشته باشند، نتیجه گمراه کننده خواهد بود. تعداد کربن های، موارد شیمیایی نام برده شده از 5 تا 8 قابل تغییر است. این حلال های هیدرو کربنی در ساختار مولکول خود از 7 تا 12 اتم کربن تشکیل می شود و از دسته مواد آروماتیک به شمار می روند. دواتیل هگزانول یا ایزو اکتان از خانواده الکل ها بوده و خود نیز یک الکل 8 کربنی است تقریبا در آب نامحلول به شمار می رود اما در مقابل در اکثر حلال های آلی به خوبی حل می شود همچنین یک الکل چرب با خاصیت ملین است.

این مایع شیمیایی بدون رنگ و با بویی مشابه بوی میوه به عنوان یک حلال با نقطه جوش پایین مورد توجه است. اتانول یک ترکیب شیمیایی مایع و بدون رنگ است که دارای بوی خاص و خاصیت اشتعال پذیری و مست کنندگی می باشد. استون یک مایع شیمیایی بی رنگ است که قابلیت اشتعال پذیری را دارا است و از ساده ترین کتون ها محسوب می شود که جیم وابز من موفق به کشف آن شده است. مواد شیمیایی اصلی مورد استفاده در این روش که می توان آن را به عنوان مواد شیمیایی صنعت فولاد معرفی کرد، اکسیژن است. این ماده شیمیایی بر پایه نفت سفید است و کمی سنگین تر از بنزین می باشد، از مشخصات ظاهری این مایع سفید رنگ می توان به بی رنگ و بدون بو بودن آن اشاره کرد. از برش دادن نفت سفید یا کروزن، ترکیبات هیدروکربنی حاصل می شود که با نام وایت اسپریت شناخته می شود وایت اسپریت ها جزو آروماتیک ها هستند که برخی از آن ها شامل حلال های 410، 406، 403، 402 و 400 می باشند. این مواد شیمیایی به عنوان حلال در بسیاری از صنایع مانند صنایع لاستیک و رزین، آرایشی و بهداشتی و غیره استفاده می شوند.

طبق توضیحات سایت https://irchem.ir/industrial از ترکیبات وابسته به استون می توان به ایزو بوتان و حلال های مرتبط به آن مانند آب، اتانول، ایزو پرو پانول، تولوئن را نام برد. از زمینه های کاربرد این ماده شیمیایی می توان صنایع کاغذ سازی، چسب، ساختمان، رنگ، و غیره را نام برد. توان رقابتی صنعت را با توجه به بهره وری نیروی کار در آن صنعت و هزینه های دستمزد و حقوق نشان می­دهد. مقایسة عوامل مؤثر بر عملکرد و رتبهبندی آنها نشان میدهد منابع مزیّت رقابتی بیشترین تأثیر را داراست و قلمرو در رتبة دوم قرار دارد. سرعت بخشیدن به توسعه بهره برداری از این منابع به طور حتم یکی از اولویت های چین است. همچنین سطح بالای تحصیلات امکان فعالیت کاراتر در بخش­های تحقیق­و­­­توسعه که خود از منابع مهم رشد بهره­وری می­باشد را فراهم می­آورد. از ویژگی های مهم این محصول قابلیت انحلال پذیری آن در آب می باشد. طیف وسیعی از رزین ها در آن قابل انحلال می باشند. این ماده به میزان اندک در آب حل می شود و موارد نام برده شده در زیر غیر قابل انحلال در اتیل استات می باشند. نرم کننده پلاستیک ها یی همچون پلی وینیل الکل که بسیار غیر منعطف است. به دلیل خاصیت غیر سمی و ملایم اسیدی ، از آن در مواد معطر و طعم دهنده مواد غذایی ، نوشیدنی ها ، محصولات دندانپزشکی ، آرایشی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

حل مشکل کسری بودجه

 بزودی دولت و مجلس وارد فرآیند قانونگذاری پیرامون بودجه سال 1400 می‌شوند. رهبری معظم انقلاب هوشمندانه بحث «راه‌حل برای مشکل کسری بودجه» را در فهرست مطالبات خود از مسئولان قرار داده است.

قبل از این نیز به درستی، بحث «اصلاح ساختار بودجه» را به دولت و مجلس در بیانات گوناگون مطرح فرموده بودند. بی‌تردید اگر از دل نگاه به اصلاح ساختار بودجه، حل مشکل کسری ساختاری بودجه بیرون نیاید، کژراهه 40 سال بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی تداوم می‌‌یابد.

همه اقتصاددانان و فعالان اقتصادی کشور معتقدند، ریشه گرانی‌ها، تورم، کاهش فاحش نرخ برابری ارز در برابر ارزهای خارجی و سرانجام، کاهش ارزش پول ملی در کسری بودجه دولت است. تا این مهم حل نشود، ما با معضلات عظیم اقتصادی روبه‌رو هستیم، کشور به سمت و سوی ثبات اقتصادی پیش نخواهد رفت.

یک سؤال کلیدی در این باره وجود دارد که بی‌پاسخ مانده است. با آن که طراحان بودجه در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تصویب‌کنندگان آن در دولت و مجلس و تأییدکنندگان آن در شورای نگهبان می‌دانند که؛ چو دخلت نیست، خرج آهسته‌تر کن(1)، چرا همه‌ساله بودجه را با کسری می‌بندند.

اکنون ارزش پول ملی به پایین‌ترین حد خود در 40 سال اخیر رسیده است. بار تورم و گرانی بر اقشار ضعیف، در هیچ دولتی از دولت‌های پس از انقلاب اینقدر شکننده نبوده است. چرا اراده‌ای در دولت برای حل معضل کسری بودجه وجود ندارد. 

نگارنده بیش از 20 سال است در این باره قلم زده‌ام و ریشه کسری بودجه‌ را در نقض اصل 53 قانون اساسی یافتم. براساس این اصل، همه دریافت‌های دولت باید در خزانه‌داری‌کل متمرکز باشد، متأسفانه نیست.

فشار ریاض بر «منصور هادی» برای معرفی کابینه

عربستان سعودی از رئیس جمهور مستعفی یمن خواسته است که بدون طرح مسائل دیگر توافق ریاض، کابینه‌ای را معرفی کند.

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام دولت مستعفی یمن اعلام کرد: «معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در تازه ترین دیدار خود با منصور هادی رئیس جمهور(مستعفی) یمن از او خواست که کابینه‌ای را معرفی کند.»

این مسئول دولت مستعفی یمن افزود: «عربستان سعودی بر ما فشار می‌آورد که بدون اجرا شدن کامل بعد نظامی توافق ریاض و تنها، راضی شدن ما به اجرای جزیی بعد نظامی این توافق، برای تشکیل کابینه اقدام کنیم.»

او گفت: عربستان سعودی به منصور هادی اطلاع داده که با نامزدهایی که برای وزارتخانه‌های کلیدی یمن مد نظر دارد، مخالف است و باید کسانی دیگر را جایگزین آنها کند.»

جنگ قدرت در جنوب یمن میان متحدان عربستان سعودی و امارات ادامه دارد و هم‌زمان که ریاض در تلاش است برای اثبات خود «توافق ریاض» برای جنوب یمن را به نحوی به سرانجام برساند درگیری‌های نیابتی دو طرف قصد پایان یافتن ندارد.

درگیری میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای گروه موسوم به »المجلس الانتقالی»(شورای انتقالی) طی روزهای گذشته با کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر همراه شده است.

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی هفته گذشته با عبدربه منصور هادی در ریاض ملاقات داشت و همان موقع رسانه‌ها اعلام کردند که به علت مسائلی که معاون وزیر دفاع سعودی درباره توافق «ریاض» و مکانیسم تسریع این توافق مطرح کرده، جوی شوکه‌کننده و سراسر خشم حکم‌فرما بوده است و بدون دست‌یابی به نتیجه‌ای مثبت به پایان رسیده است.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد